La mappa della felicità – 8 ottobre

October 8

We try to create many fond memories for the children. Sometimes I do magic tricks or play the piano, always animated by the desire to leave in their pleasant memories. The pleasant memories of childhood are the force that will sustain them for a lifetime.

Daisaku Ikeda.

La mappa della felicità – 8 ottobre

Cerchiamo di creare tanti bei ricordi per i bambini. Talvolta faccio dei giochi di prestigio oppure suono il pianoforte, sempre animato dal desiderio di lasciate in loro ricordi piacevoli. I ricordi piacevoli dell’infanzia sono la forza che li sosterrà per tutta la vita.

Daisaku Ikeda.

October 8

When you encounter a wall, you should tell yourself, “Since there is a wall here, a wide, open expanse must lie on the other side.” Rather than becoming discouraged, know that encountering a wall is proof of the progress that you have made so far. I hope that you will continually advance in your Buddhist practice with this conviction blazing ever more strongly in your heart.

Daisaku Ikeda,

http://www.sgi.org/sgi-president/daily-encouragement/

Giorno per giorno 8 ottobre

Quando vi ritrovate di fronte a un muro, dovreste pensare: “Visto che qui c’è un muro, al di là ci deve essere una distesa sconfinata.” Invece di farvi scoraggiare, sappiate che incontrare una difficoltà è prova del progresso che avete fatto finora. Spero che continuiate a progredire nella vostra pratica buddista con sempre maggiore convinzione nel cuore.

Daisaku Ikeda.

October 8

From the time that I was born until today, I have never known a moment’s ease; I have thought only of propagating the daimoku of the Lotus Sutra.

(Persecution by Sword and Staff. WND pg 965)

http://www.nichirenlibrary.org/en/wnd-1/Content/131#p965

8 ottobre

Da quando sono nato a oggi, io, Nichiren, non ho avuto un momento di tregua: ho solo pensato a propagare il daimoku del Sutra del Loto.

Da “Persecuzione con spade e bastoni”
(gli scritti di Nichiren Daishonin, volume I, pag. 857)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s